Friday, 5 May 2017

Ayuh sahut cabaran "Pledge No to Sensitivity" bersama Sensodyne!

Salam to all readers,


| Ayuh sahut cabaran "Pledge No to Sensitivity" bersama Sensodyne! | Sedari dulu lagi, bila waktu makan ais krim, minum air gas, makan makanan panas sikit pun dah terasa sakit di celahan-celahan gigi, biasanya aku biarkan sahaja lama-lama hilanglah kononnya, bila dah terbisa buat donoo je makin menjadi rasa ngilu sehingga menusuk dalam mulut nak melakukan aktiviti harian biasa pun jadi tak selesa. Orang kata sakit gigilah, sakit paling orang nak elakkan, ada kata sakit gigi lagi perit daripada nak beranak. Pernah tak korang alaminya? Kalau pernah, itu tandanya kita mengalami masalah gigi sensitif.

google

google

google
Semalam, bersamaan  4 Mei 2017 aku sempat hadiri event Sensodyne dimana Sensodyne menggesa rakyat Malaysia untuk "Ikrat Menentang Gigi Sensitif". Malah, menggalakkan rakyat Malaysia semua bebaskan diri daripada masalah gigi sensitif. Rupa-rupanya masalah gigi sensitif ini boleh dikawal dan diatasi dengan hanya menggunakan Sensodyne.

google

google
 Dari kiri: Dr Ng Woan Tyng (Bakal Presiden Persatuan Pergigian Malaysia), Fahrin Ahmad (celebrity), Stacy E. Wallace, (Naib Presiden dan Pengurus Besar GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Malaysia), and Belinda Chee (celebriti)

google
Belinda Chee berkongsi pengalaman mengenai gigi sensitif yang pernah dialami olehnya.

Kalau nak tahu, Gigi sensitif merupakan masalah umum dalam kalangan rakyat Malaysia dan rangkaian produk SENSODYNE Repair & Protect keluaran GlaxoSmithKline merintis perubahan bersama dengan pakar utama, serta peruncit terkenal dan personaliti tempatan, menganjurkan kempen "Pledge No to Sensitivity" (Ikrar Menentang Gigi Sensitif) dan membebaskan diri mereka daripada ketidakselesaan akibat gigi sensitif.

Banyak, juga imput yang aku dapat masa hadiri event Sensodyne semalam, mereka beri info macam mana kotoran degil terkumpul dicelah gigi, kenapa kita rasa tak selesa, macam mana cara nak cegah semuanya bermula dengan Sensodyne.

 Sebelum beransur pulang, harus ada gambar bersama celebriti ikon Sensodyne Fahrin Ahmad dan Belinda Chee

google
SENSODYNE Repair & Protect ialah ubat gigi berasaskan fluorida untuk kegunaan harian yang pertama mengandungi teknologi Novamin yang dipatenkan oleh GSK. Teknologi NovaMin ialah teknologi penjagaan kesihatan mulut serba maju yang membentuk satu lapisan yang lebih keras, seperti gigi di atas dan di dalam dentin yang terdedah. Lapisan ini adalah sehingga 60% lebih keras daripada lapisan dentin terdedah, dengan demikian memberikan kesan pembaikan yang lebih kuat kepada pengguna.

Mengikut kajian Home Tester Club Malaysia, 99.5% ahli mereka yang mencuba ubat gigi SENSODYNE Repair & Protect mendapati ia berkesan dan seterusnya membuat "Ikrar Menentang Gigi Sensitif" dengan komitmen untuk membaiki gigi mereka yang sensitif dan melindungi diri mereka daripada kesakitan jangka panjang.


Last gambar bersama Fahrin Ahmad, bukan selalu jumpa retis kan! hahah..

Untuk menyokong kempen menentang gigi sensitif dan membuat "Ikrar Menentang Gigi Sensitif", boleh layari laman rasmi "Ikrar Menentang Gigi Sensitif" di www.sensodynepledges.com. Manakala untuk maklumat lanjut, boleh layari laman rasmi Sensodyne Malaysia https://www.sensodyne.com.my/

p/s: Ayuh, pakat ramai-ramai dengan sanak saudara, kawan-kawan, jiran tetangga join kempen "Pledge No to Sensitivity".

Thanks you for reading!

1 comment:

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!

Copyright © Azwar Syuhada Made with ❤ by azhafizah.com